divendres, 27 de juliol del 2018

Lectures d'estiu, lectures d'escola (i 2)


No tinc paraules per a aquest llibre... Si "Wolfgang" em va atrapar, si "Un regal sense obrir" em va captivar, no sé com descriure què té aquesta meravella... Només sé que m'ha arribat molt endins, allà on les coses bones fan sentir-nos millor. Sé que estic quedant molt 'cursi' però tant me fa. Feia anys que no llegia una cosa tan bonica, tan plena de sentiments, tants matisos. I alhora divertida i intrigant! Feu-me cas: deixeu entrar la #TàniaClaravall(#NordicaLibros) de #MariaParr a la vostra vida, deixeu que "el terratrèmol de Claravall" faci el seu efecte. I ja no sereu els mateixos. Sereu millors, o en camí de ser-ho.
Hi descobrireu traces de Heidi o de Pippi Calcesllargues, dos personatges claus en la història de la literatura nòrdica infantil.
Ah! I amb la mateixa traductora que "Un regal sense obrir": Meritxell Salvany.

Ai, quina feinada lectora se'ls gira aquest curs als Llimonàtics de 6è! I quines ganes tinc que s'hi trobin!!!


(tret del meu instagram: @auggie.orri)

Mentre busco més informació a Nordica Libros sobre aquesta nova col·lecció infantil que han creat, he topat amb aquesta cita d'Auden. No puc estar-hi més d'acord!

"Existe una literatura de una gran calidad literaria, que es la que queremos publicar. Decía el poeta inglés W. H. Auden «no hay ningún libro infantil bueno que sea exclusivamente infantil». Nosotros también pensamos, por experiencia propia, que los libros infantiles tienen que gustar al adulto, no como tal sino como el niño que una vez fue."

4 comentaris:

  1. Totalment d'acord, ami hi ha llibres infantils que m'encanten...Hauré de llegir aquest, a veure si el puc recomanar a l'escola.
    No t'oblidis de mirar l'eclipsi de lluna, es veu que serà una meravella!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Roser, estic segur que t'encantarà!
      I la lluna de sang ja la vaig poder veure ahir, mig amagada a voltes entre els núvols!
      Una abraçada!

      Elimina
  2. Respostes
    1. De res, Elfree. Els tres llibres són plenament recomanables. Cadascun en el seu to, però són tres petites meravelles.
      Una abraçada estiuenca!

      Elimina