dijous, 11 de setembre del 2008

Rapala


Rapala és el nom d'un esquer, un art de pesca : imita un peixet que sembla que nedi una mica tort, com si estigués malferit. Rapala és també el títol del darrer llibre de poemes de Jaume Subirana que, pel que llegeixo, també és un aficionat a pescar truites. Ves per on, darrerament tot, sobretot la poesia, em porta cap al riu. I també recordo les estones passades amb el meu pare, al Segre sobretot. A mi, la veritat, mai m'ha agradat massa pescar. Ja llavors m'enduia un llibre i solia llegir vora l'aigua. Però ara un excel.lent poema del Jaume, Pescador i fill amb salabre, m'hi ha fet tornar :

... mirant al riu l'esquena gran del pare
mentre recull, allarga al braç a poc a poc
i llança i torna a recollir, amb gorra i botes
verdes altes, les botes altes amb què jo
temptejo atent el fons del riu, les pedres,
el llim del temps lliscós, quan em giro estirant
amb el fil una truita que cueja abrivada
i vinc contracorrent, tibant de l'ham,
fins a la roca plana allà on t'espero, pare,
amb el salabre a punt.

1 comentari:

  1. Al final soc aqui, escrivint ja qeu pases moltes de les teves estones actualitzant crec que també en puc dedicar una estoneta del meu temps a escriure quatre cosetes, ni que sigui un petit comentari amb un dels texts que has escrit.
    He estat escoltant algunes cançons de Manolo Garcia, la veritat es qeu si escoltes les lletres amb atenció pots veure clarament tot alló qeu volia transmetre d'una manera facil, senzilla i molt enriquidora aal mateix moment.
    Rapsódia fa molt de tempsq ue no ens retrobem (des del sopa a Vilafranca!) i crec que podriem fer un pensament i ara que es començament de curs iq eu la rutina no s'ha instaurat del tot a les nostres vides (be almenys a la meva) es un bon moment per trobar-nos i parlar una miqueta de noves propostes, si més no fer el que sabem fer, xerrar i liarla :p aixó si, sempre entre treball i esforç :p (ostres a quedat be e aixo últim.
    Doncs no tinc res més a dir.
    Que no ne sapigut res de tu durant tot l'estiu, se que estas viu perque et vaig veure l'alte dia pero..havera si parlem algun dia i ens posem una mica al dia.
    Que vagi molt be a l'escola i...cuidat.
    Un petonet!!

    ResponElimina