dijous, 10 de desembre del 2009

Mrozek i la lectura















Avui, convidat per la Maria Rodríguez, he assistit a una de les sessions del seu grup de lectura del Casal. Com que havien llegit  Joc d'atzar de Slawomir Mrozek,  m'ha demanat de dramatitzar el conte "L'actor", que ja havia representat en una festa del premi El lector de l'Odissea. 
Ha estat fantàstic retrobar-se amb aquest esplèndid conte de Mzrocek, amb aquesta ironia tan fina, tan ben escrit, com si no hagués fet res difícil.
El públic ha estat molt receptiu i m'ha donat ales per a dir el text, que ha fluït com mai...
Després ens hem assegut a parlar de l'obra, de l'autor... i de moltes coses més : sobre la lectura en general, sobre llegir en veu alta, sobre deixar un llibre, sobre intentar-ho de nou, sobre la caricatura i la ironia, sobre Borges, sobre El senyor dels anells... 
Sobretot del plaer de llegir i de com la lectura ens ajuda a viure, a pensar, a passar-nos-ho bé, a deixar-nos endur per una història que ens atrapa...
Gràcies Maria, gràcies Mzrocek, gràcies a les lectores del Casal.

Aquí teniu un tastet del conte Una nova vida :

"Vaig decidir començar una nova vida. Categòricament i inapel.lablement. Només quedava una qüestió per decidir: ¿a partir de quan?
La resposta no oferia cap dubte: 'A partir de demà'.
En despertar l'endemà vaig constatar que un cop més era 'avui' igual que 'ahir'. Com que havia de començar una nova vida a partir de demà, no la podia començar avui.
'No hi fa res -vaig pensar-. Demà també serà demà.'
I vaig passar tranquil.lament el dia a l'antiga. No només sense remordiments de consciència, sino ple de bons sentiments i de reconfortant esperança.
Però, per desgràcia, l'endemà era un altre cop avui, igual que ahir i abans-d'ahir."


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada