dimarts, 13 d’octubre del 2009

Blog o bloc ? Aquesta és la qüestió

Ja fa temps que a la comunitat blocaire es discuteix com anomenar en català això que esteu llegint : bloc o blog? Des del principi em vaig decantar per bloc, em semblava que era una manera de catalanitzar una denominació arribada -com tantes- de l'anglès. He canviat d'opinió. El dissabte vaig llegir a l'AVUI un article excel.lent d'Albert Pla Nualart que, a més d'aclarir l'estat de la qüestió, dóna uns arguments molt vàlids per decantar-se per l'opció blog. M'ha convençut. Si el voleu llegir cliqueu aquí.
Per cert, us recomano tots els articles de Nualart, a l'última pàgina de l'AVUI sota el títol Català a la terrasseta. Sap combinar rigor i amenitat a l'hora de comentar les qüestions lingüístiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada