dilluns, 24 de desembre del 2012

Reivindicació del bou (a Missenyor Ratzinger)

Il·lustració de Laure Fournier

RONDALLA DEL BOU

El bou pesant, veient la gent,
que tantes coses oferia,
diu que volia fer un present
al dolç Infant de l'Establia.

I quan minvà una mica el fred,
i l'Infantó ja no plorava,
sortí amb pas lent, dins l'aire net,
sota la nit florida i blava.

Va caminar per fondes valls
i resseguia la carena.
Sentí el clarí de tots els galls
però ja du la rica ofrena.

Saltant de goig i bruelant,
el bou baixà de la muntanya,
i s'oferia al dolç infant
amb una estrella a cada banya.

Marià Manent


Bon Nadal a tothom!!!
August Garcia

2 comentaris:

  1. M'encanta, vaig estar a punt de posar-la a la meva nadala, però finalment em vaig quedar amb el Subirana.
    Petons

    ResponElimina
  2. Gràcies, Carme! A mi aquesta m'encanta, i trobo que el Ratzinger l'ha posat d'actualitat, no creus?

    ResponElimina