diumenge, 9 de març del 2014

Matinal folk poètica sobre Núria Albó




M’HO HA DIT EL VENT
Diumenge 16 de març a les 12 h
M'ho ha dit el ventEn aquest preciós llibre de Núria Albó trobarem tots els secrets contats pel vent, un poemari sobre les persones, els animals, la naturalesa, el pas de les estacions, els jocs, els vehicle
Versos musicats, narrats i lletres cantades, amb els contacontes Vivim del cuentu, l’August de Rapsòdia, en Jordi RouraLa Bicicleta.
A més a més en Joaquim Carbó ens ha regalat nous Bonsais de paper que volem compartir amb tots vosaltres.
(Il·lustració de Carmen Queralt del poema Rosella que trobareu a la revista El Tatano núm. 58.)
Un any més el Jordi Roura m'ha convidat a participar en les matinals folk que el grup Ara va de bo organitza al CAT, conjuntament amb un munt de gent, alguns més "fixos" (com La Bicicleta, el Jesús Ventura, la Cecília Bellorín…) i d'altres que -com jo- s'afegeixen a la festa en funció del tema proposat.  Les matinals folk són, com ells mateixos diuen:

"unes trobades matinals amb música d’arrel catalana i d’arreu del món, contes, poesia, tastets gastronòmics… i sobretot molta diversió. Per descomptat, no ho fan sols: ho fan amb la col·laboració del públic i d’una bona colla de músics i artistes amics que els acompanyen per passar-ho bé, fent girar cada matinal al voltant d’un eix temàtic diferent: algun país del món, alguna festa tradicional del nostre calendari, etc. Una proposta per passar un bon matí d’hivern i descobrir de passada cançons, tradicions, contes, galetes…"

La trobada d'aquest proper diumenge tindrà com a eix la poesia de la Núria Albó (*) , especialment la del seu preciós llibre M'ho ha dit el vent, del qual ja vaig parlar a El 3 de Vuit quan se'n va fer la reedició a Edicions del roure de can Roca:
                 
Si veniu us explicaré el bonic conte (i veureu els dibuixos) que la Mònica Gispert va fer inspirant-se en el poema Rosella -també magnífic- de la Núria Albó. I aprendrem una cançó que una alumna meva (la Laia Grimau) va fer sobre aquest poema amb només 10 anyets. Ara ja és mestra!


Dibuix de Mònica Gispert

(*) També vaig parlar de la seva esplèndida poesia per a adults, recollida al recull Poesia, que ja vaig comentar en aquest blog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada