dimarts, 25 de setembre del 2012

Poca memòria (d'alguns... que no d'altres)

El meu pare (sí, ja ho sé, no sembla que en tingui 85...)
Un mapa de l'època que alguns ja no recorden
El meu pare m'ha recordat un fet que ell va viure de petit (acaba de fer 85 anys!) al seu Alcaudete (Jaén) natal. Resulta que el seu mestre, Don Mauricio, el va castigar -ja no recorda perquè...- fent-lo copiar una frase tants cops que se li va quedar gravada a la memòria. La frase en qüestió deia així:

"A fines del siglo XV, la España cristiana se dividía en los siguientes estados: Castilla, Aragón, Cataluña, Navarra y Portugal. Los dos primeros estados quedaron unidos por el casamiento de Isabel I de Castilla y Fernando V de Aragón." 


És una història que li havia sentit explicar al meu pare altres cops, però fins ahir no ens havíem adonat de com de significativa era una d'aquelles paraules, copiada molts cops segurament de manera repetitiva  i mecànica seguint les instruccions del càstig. Suposo que ja us heu adonat a què em refereixo: exactament, a la paraula ESTADOS!   

En fi, que ells mateixos ens donen la raó, ara que no saben com entomar aquesta marea independentista lenta però decidida que avança sense aturador. Potser algun d'ells se n'adoni -tard, segur- que això que ens prenem pel nostre compte ells ja ens ho van arrabassar segles ha... A veure si quan tingui, jo 85 anys puc recitar:

 "A principis del segle XXI, l'Espanya de Don Mariano..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada