dissabte, 31 de desembre del 2022

Dos poemes per a l'any que està a punt de començar

Poema de tot l'any (Miquel Martí i Pol) Música : Toti Soler from AUGUST on Vimeo.

 

Fa ja set anys que vaig tornar a penjar aquest petit muntatge de la Companyia Poètica Rapsòdia amb el "Poema de tot l'any" de Miquel Martí i Pol. I en fa tretze que el vaig penjar per primer cop. Em consta que sempre ha estat una de les entrades més vistes, així que el torno a compartir amb vosaltres.


Amb ell, avui, us trasllado els millors desitjos per al nou any que comença.
Salut i poesia per a tothom!



Miquel Martí i Pol
de "Per molts anys!" (Ed. Barcanova)


I, posats a fer, també aquest altre poema d'any nou de Josep Carner. Certament no és tan lluminós, però segurament s'acosta més al que la Vida ens prepara. Qui sap? Una mica de tot...


Josep Carner


(Tret del bloc Marjades d'Enric Bou.)









4 comentaris:

  1. Moltes gràcies i molt bon any!!!

    Aferradetes, August.

    ResponElimina
  2. Preciós aquest poema de Martí i Pol, jo no el coneixia i això que tinc molts llibres seus i m'han agradat molt les veus que recitaven, el de Carner no és tan fàcil d'entendre, perquè el vocabulari no és tan senzill...
    Que tinguis un Bon Any Nou i que es facin realitat tots els teus somnis!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Roser, el poema de Miquel Martí i Pol és d'un llibre infantil doble "Per molts anys!/Bon profit!" on hi havia dos reculls, un de poemes de cada mes i un altre sobre menjars. Molt divertits!
      El de Carner, té un altre to, certament, i és un punt críptic.
      Una abraçada i els millors desitjos per a tu en aquest 2023 que acabem d'estrenar!

      Elimina