dissabte, 23 de gener del 2021

Creps de plàtan (Jack Johnson)


Els Reis em van portar un ukelele. I, tot aprenent-ne els acords, vaig topar amb una peça que he escoltat molts cops: Banana Pancakes de Jack Johnson, un cantant hawaià que fa una música alegre, feliç, intimista i que està compromès amb la defensa del medi ambient, amb l'educació ambiental i contra el canvi climàtic des de la Kokua Hawaii Foundation. Té una història personal interessant.

Un cop vaig veure que mig m'ensortia amb aquesta petita guitarreta, animat per la meva parella em vaig decidir a escriure una versió d'aquesta cançó al català. Aquí la teniu. No és la lletra més adequada per ara -ironies del destí- perquè anima a quedar-se a casa i no sortir a fora perquè "no ens cal" (ho entendreu millor quan llegiu la lletra), però és una cançó molt desenfadada i que aporta una mica de "bon rotllo" en els temps que corren. Per això la comparteixo amb vosaltres. Espero que us enviï bones sensacions per a viure amb un somriure -i potser amb una petita ballaruga- aquests moments que ens toca entomar, tant sí com no.

Jack Johnson (si cliqueu a la imatge anireu a la versió original)
·







6 comentaris:

  1. Home, doncs jo la trobo molt adeauda pels moments que vivim... canviar el "no podem sortir" pel "no necessitem sortir" dona bastant bon rotllo, la veritat... he, he, he...

    M'agrada molt la cançó i també la teva versió! un aplaudiment!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, oi? Jo també penso el mateix, no és un confinament sinó un voler estar a casa fent coses "interessants".
      Gràcies, Carmeta!! Petonets.

      Elimina
  2. Te n'has sortit molt bé, fins i tot has fet que es belluguin els peus.
    Molt bona la versió, enhorabona!

    Aferradetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé!! Jo cada vegada que la canto no puc quedar-me quiet sense ballar una miqueta...
      Gràcies i més abraçadetes també per a tu!!

      Elimina
  3. Les teves cançons sempre sonen optimistes, són molt dolces. Jo quan escric tampoc no sóc gaire trista, per a això ja hi ha la realitat. I quan faig comentaris sempre cerco tot el bo que puc dels altres, que sempre hi és.

    ResponElimina
  4. Una bonica melodia per aquesta lletra que és ben actual...
    M'agrada molt la música de l'ukelele i en aquest cas la cançó de molta "marxeta".
    Petonets, August.

    ResponElimina